Anii ’60
1960
Testare la impact avansată, realizată din postura de producător japonez. Se folosesc șine de ghidare și manechine pentru teste de impact. Este introdus testul de impact pentru spatele mașinii, prima mașină testată fiind Subaru 360.
1965
Primul producător japonez care introduse testele de impact frontal și spate pentru modelele produse.
1966
Subaru1000 este primul model cu tracțiune față echipat cu propulsor boxer care oferă un nivel de protecție la impact extrem de ridicat.
Anii ’70
1971
Subaru dezvoltă un program standardizat pentru testele de impact, iar Subaru Leone este primul model dezvoltat pentru a îndeplini noilor standarde de testare a siguranței.
1972
Subaru Leone 4WD Station Wagon este lansat. Devine prima mașină de pasageri 4WD produsă în serie din lume. Dispune de un sistem selectiv prin care care șoferul poate comuta de la modul 4WD la modul 2WD.
1977
Pentru a îmbunătăți protecția oferită în caz de impact frontal, motorul boxer alunecă sub compartimentul pasagerilor. Primul model care dispune de această funcție de siguranță este Subaru Leone – versiunea pentru America (Seria L).
1979
În cazul unui impact frontal – axul cardanic și diferențialul de la Subaru Leone 4WD sunt proiectate pentru a se desprinde și a pica, eliminând astfel riscul de pătrundere în compartimentul pasagerilor.
Anii ’80
1981
Subaru Leone 1800 4WD Automatic – primul ambreiaj hidraulic umed cu mai multe plăci, din lume, montat în carcasa de transfer cu tracțiunea spate a transmisiei sale automate AWD.
1983
Subaru Leone 4WD Turbo este echipat cu suspensie pe aer ce permite reglarea hidraulică a gărzii la sol.
1986
Încep primele teste cu oțeluri înalt aliate pentru a vedea cum pot fi utilizate în construcția platformelor astfel încât mașinile să ofere o protecție mai bună în caz de accident.
În același an, Subaru XT devine prima mașină echipată cu o bară față din plastic care respectă normele de impact ”five miles-an-hour”, devenind prima bară față care absoarbe energia de impact din lume.
Subaru Leone Coupe RX-II introduce angrenajele conice și diferențialul central blocabil.
1987
Sistemul MP-T 4WD evoluează și se transformă într-un full time 4WD ACT-4 care poate distribui automat cuplul motor spre punțile față/ spate.
1989
Subaru lansează modelul Legacy care devine reperul constructorului în materie de siguranță. Subaru Legacy Turbo este echipat cu un sistem full-time 4WD echipat cu un diferențial central cu alunecare limitată cu vâsco-cuplaj.
Anii ’90
1990
Este instalat la bordul modelelor testate un sistem care poate înregistra datele unui impact.
1991
Sunt introduse două noi sisteme:
- VTD-4WD – Variable Torque Distribution 4-Wheel Drive
- 4WS – sistem de direcție integrală – introdus pe modelul SVX
1993
O dată cu lansarea celei de a doua generații Subaru Legacy este crescută rigiditatea structurii de rezistență pentru a oferi o protecție sporită în cazul unui impact frontal decalat – ceea ce astăzi este unul din testele de bază efectuat de Euro NCAP.
1996
Prima generație Subaru Forester introduce conceptul Ring-Shaped Reinforcement Frame. Introduce o nouă abordare în dezvoltarea structurii de rezistență, una în care panourile laterale și stâlpii caroseriei sunt interconectați și ranforsați creând trei cercuri la nivelul stâlpilor A, B și C care ajută la disiparea energiei de impact în caroserie.
1998
A treia generație Subaru Legacy introduce airbag-ul lateral pentru ocupanții locurilor față.
1999
Active Driving Assist – ADA. Sistem de asistare a șoferului care se bazează pe informațiile primite de la un sistem video stereo debutează pe Subaru Legacy.
Anii 2000
2003
Subaru introduce în procesul de dezvoltare testarea Car-to-Car Crash Test. Astfel se obțin date mult mai relevante din simularea coliziunilor din situații reale.
2007
Odată cu lansarea celei de a treia generații Subaru Impreza este introdus conceptul DC3 în dezvoltarea șasiului. SUBARU Dynamic Chassis Control Concept prioritizează trei elemente: confortul pasagerilor, capacitatea roților de a menține în permanență contactul cu drumul și o manevrabilitate intuitivă pentru șofer. Un concept la dezvoltarea căruia a participat și Tommi Makinen – 4 titluri de Campion Mondial de Raliuri.
2008
Este lansat sistemul EyeSight – primul sistem de asistență, din lume, care utilizează camere stereo. Sistemul are o percepție stereoscopică.
2010
Debutează versiunea a doua a sistemului EyeSight. An în care sistemul primește premiul Japan Automotive Hall of Fame Car Technology of the Year.
2014
Sistemul EyeSight câștigă în putere de calcul și utilizează camere video color. În același an sistemul este disponibil la nivel mondial după introducerea lui pe Subaru Outback în Europa. El fiind deja disponibil pe modele comercializate în Japonia, pe continentul american și în Australia.
2015
Subaru Levorg introduce sisteme noi de siguranță – Subaru Rear Vehicle Detection, Side View Monitor, High Beam Assist, and EyeSight Assist Monitor.
2016
A cincea generație Subaru Impreza debutează pe noua platformă modulară – Subaru Global Platform. Este și anul în care este atinsă cifra de 1.000.000 modele comercializate echipate cu EyeSight.
2017
Subaru termină construcția circuitului de testare Advanced Driver Assist Technologies la uzina Bifuka din prefectura Hokkaido. Sistemul Subaru EyeSight primește și funcția Touring Assist. Utilizând informațiile primite de la sisteme precum Pre-collision Braking Control, Adaptive Cruise Control și Lane Departure Prevention Assist – noul sistem permite funcții de condus autonom.
Prezent
Subaru are o gamă de modele de 5 stele!!! Toate modelele din gamă au primit cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP!