Symmetrical AWD
TEHNOLOGIE: PERFORMANȚĂ.
El te va duce oriunde vrei să mergi
AWD simetric (engleză pentru tracțiune integrală simetrică) este sistemul pe care se bazează Subaru pentru a garanta cel mai înalt nivel de stabilitate și siguranță, precum și cel mai bun comportament de conducere în orice moment – pe fiecare drum și chiar și în condiții de drum proaste. Se bazează pe un motor SUBARU BOXER instalat longitudinal, care permite un centru de greutate scăzut și dispunerea simetrică a trenului de tracțiune AWD. AWD simetric oferă o tracțiune excelentă a sistemelor de tracțiune integrală care reduc rolul și pasul. Deci, toți ocupanții se bucură de un confort sporit și de o plăcere de conducere. Sistemul AWD simetric de la Subaru este disponibil în diferite versiuni, în funcție de tipul vehiculului și de transmisia utilizată.
AWD simetric
AWD simetric, sistemul de tracțiune integrală Subaru. Cea mai ingenioasă componentă a acesteia este trenul de antrenare aranjat simetric și liniar, a cărui inimă este motorul boxer. Datorită acestei construcții, greutatea vehiculului este distribuită uniform pe toate cele patru roți, ceea ce asigură o aderență excelentă a anvelopelor și o manevrabilitate de primă clasă. Sistemul AWD simetric optimizează potențialul tracțiunii integrale. Sistemul permite, de asemenea, plasarea transmisiei lângă centrul vehiculului și instalarea motorului boxer ușor și compact, cu un centru de greutate redus. Datorită distribuției echilibrate a greutății, momentul de inerție este redus la virare și frânare, astfel încât șoferul beneficiază de o manevrabilitate excelentă. În același timp, vehiculul este confortabil și stabil. Distracția la volan este garantată.
Stabilitate
Comportamentul la volan
Modul X.
Distribuție de energie pentru o călătorie mai lină
Noul X-Mode oferă cu o simplă apăsare de buton o senzație sporită de securitate și o bună controlabilitate, care este cunoscută de SUV-uri. Oferă cuvântului „securitate” un sens complet nou. Cu X-Mode aveți motorul, transmisia, frânele și tracțiunea integrală sub control – indiferent cât de accidentat sau de alunecos este drumul.
Modul X.
Ajutor la coborâre pe deal - Optimizează tracțiunea anvelopelor pe pante abrupte
Modul X vă ajută atunci când mașina câștigă viteză pe întinderi de coborâre, de exemplu atunci când conduceți în jos pe drumuri acoperite de zăpadă sau pe pante de pietriș. Ajutorul la coborâre pe deal menține automat o viteză constantă în aceste situații, astfel încât să vă puteți concentra asupra direcției vehiculului.
Familia AWD simetrică se prezintă
Distribuție activă a cuplului AWD
Acest sistem AWD a fost dezvoltat în mod explicit pentru transmisia automată cu patru trepte E-4AT (cu modul manual) și modelele Lineartronic pentru a optimiza comportamentul de conducere fiabil al modelelor AWD în toate condițiile de conducere. Transmisia Lineartronic CVT (transmisie variabilă continuă) folosește un lanț în loc de o curea, ceea ce înseamnă că acoperă o gamă mai largă de rapoarte generale de transmisie. În acest fel, asigură un comportament de conducere mai bun, o eficiență mai mare și o reacție mai rapidă a pedalei de accelerație. Sistemul AWD cu distribuție activă a cuplului distribuie în mod normal cuplul 60:40 între punțile față și spate. Dar senzorii monitorizează constant condițiile de conducere, inclusiv viteza și modificările aderenței anvelopelor față și spate. Ambreiajul multi-disc controlat electronic adaptează apoi în mod optim distribuția cuplului la anvelopele față și spate în timp real la condițiile de conducere, precum și la intrarea transmisiei și puterea de acționare. Acest lucru mărește stabilitatea sistemului AWD și permite o experiență de condus sigură și agilă.
Distribuție variabilă a cuplului AWD
Acest sistem AWD a fost dezvoltat în mod explicit pentru transmisia automată cu cinci trepte E-5AT (cu modul manual) pentru a oferi un comportament de conducere agresiv, sportiv, cu cea mai bună controlabilitate în curbe, în timp ce stabilitatea la volan tipică AWD-ului simetric este de asemenea garantată. Cuplul este distribuit inegal între anvelopele din față și din spate la 45:55. Cuplul mai ridicat al anvelopelor din spate contribuie la o manevrabilitate netedă și agilă, deoarece reduce sub virarea în viraje, ceea ce reprezintă o problemă obișnuită la vehiculele cu tracțiune integrală. Distribuția cuplului este controlată automat până la o împărțire de 50:50 între anvelopele față și spate, pentru a face față condițiilor de drum diferite și pentru a ține seama atât de sportivitate, cât și de stabilitate.
AWD cu diferențial central cuplat cu viscoză
Acest sistem AWD simplu a fost dezvoltat pentru transmisii manuale și constă dintr-un diferențial central cu o blocare vâscoasă. În condiții normale, cuplul este de 50:50 distribuit între roțile din față și spate. Acest lucru optimizează tracțiunea și stabilitatea la volan. Dacă roțile din față sau din spate alunecă și pierd tracțiunea sau dacă vitezele roților pe punțile față și spate diferă, blocarea vâscoasă asigură o distribuție optimă a cuplului între anvelopele din față și cea din spate și direcționează forța de tracțiune către roțile cu cea mai mare tracțiune. Sistemul AWD cu diferențial central cu cuplare viscoasă oferă atât sportivitate, cât și comportamentul de schimbare flexibil al unei transmisii manuale, care optimizează tracțiunea disponibilă.
DCCD multi-mod
Diferențialul centrului de control al șoferului (DCCD) permite șoferului să regleze manual efectul de blocare al diferențialului central pe WRX STI și astfel să schimbe caracteristicile de conducere. Atât ambreiajul electromagnetic cu mai multe plăci, cât și blocarea mecanică a diferențialului pot fi reglate astfel încât cuplul să fie distribuit optim între anvelopele din față și din spate. Modul Auto determină distribuția optimă a puterii pentru schimbarea condițiilor de drum, în timp ce în modul Auto [+], mai multă putere este direcționată către anvelopele din față pentru o tracțiune mai mare. În modul Auto [-], mai multă putere de antrenare este direcționată către anvelopele din spate pentru un comportament mai dinamic în virare, iar în modul manual în șase trepte puteți seta singur caracteristicile de conducere preferate.
La volan, sunteți întotdeauna responsabil pentru o conducere atentă, sigură și respectarea reglementărilor de circulație. Vă rugăm să nu vă bazați doar pe sistemul de monitorizare a șoferului. Ca ajutor tehnic, inevitabil nu funcționează și reacționează la fel în toate condițiile. Vă rugăm să rețineți specificațiile tehnice și factorii care influențează funcția din manualul de utilizare.
